
Via collectief onderzoek of onderzoek op maat van jouw specifieke vraag onderzoeken we via een evidence-based, neutrale en methodologische aanpak wat de beste opties zijn. Of je nu met een idee speelt voor een nieuwe digitale toepassing of de waarde van jouw concept wil nagaan, via ons gebruikers- en businessonderzoek ondersteunen we bedrijven en organisaties in verschillende stadia van ontwikkeling om tot een optimaal resultaat te komen.
Ons onderzoek verschaft je inzicht in het toepassingsdomein, maakt het de noden van jouw stakeholders expliciet en inspireert het je om hierop in te spelen. In latere stadia versterken we met onze expertise jouw belevingsconcept, behandelingsaanbod of business case. Dit verloopt via een logisch stappenplan:
Wil je de ontwikkeling, implementatie of opschaling van een digitale toepassing versnellen of onderbouwen?
We tonen wat werkt en formuleren evidence-based adviezen en toekomstscenario’s voor verbetering, al dan niet met de creatieve input van onze studenten. We nemen jouw (idee voor een) digitale toepassing onder de loep, toetsen het bij potentiële gebruikers en afnemers, en belichten zo sterktes en verbeterpunten voor ontwikkeling, uitrol en/of uitbreiding.
Binnen onze Experience Hub beschikken we daartoe over de nodige onderzoeksinfrastructuur, state-of-the-art meetinstrumentarium en methodologische expertise. We evalueren daarbij niet alleen de kwaliteit van de toepassing, maar ook de gebruiks-, business, organisatorische en klinische context waarin ze moet functioneren.
We doen binnen de Experience HUB tal van collectieve onderzoekprojecten en dienstverleningsactiviteiten op maat, waarbij we steeds een praktijkgerichte, evidence-based aanpak nastreven. We willen hierbij steeds een reeële impact op de economie, welzijn en/of maatschappij realiseren. Daarom werken we steeds heel nauw samen met het werkveld en betrekken we onze studenten/opleidingen waar we kunnen.
Hieronder lijsten we enkele van onze toekomstige, lopende en afgeronde onderzoeks-en dienstverleningstrajecten binnen de Experience HUB op. Ze geven een goed beeld van onze onderzoeksmogelijkheden en -expertise.