De evolutie was al langer bezig, maar sinds Facebook zich tot Meta omvormde, lijkt het concept metaverse pas echt goed gelanceerd te zijn. De lijst van bedrijven die aan hun versie van een metaverse werken is lang: niet alleen Meta zelf, maar ook onder meer Microsoft, Roblox en Nvidia bouwen hun eigen virtuele wereld (verder) uit.
Met dit project willen we Vlaamse bedrijven die in de brede media- en entertainment business actief zijn, helpen om hun plaats te vinden in die nieuwe werelden:
Daarnaast zijn er nog heel wat aanverwante bedrijven die hun weg moeten vinden in deze nieuwe werelden: marketing- en communicatiebedrijven die XR-bedrijven nodig hebben om nieuwe formats voor advertenties te maken, bedrijven en organisaties die zelf de rol van mediabedrijf opnemen om hun doelgroepen te bereiken, die NFT’s op de markt willen brengen...
We focussen ons in dit project op volgende uitdagingen:
Aan de hand van concrete pilootprojecten brengen we een aantal van deze zaken in de praktijk. Het expertisecentrum Duurzaam Ondernemen en Digitale Innovatie van Thomas More heeft ondertussen flink wat expertise opgebouwd in XR, virtual studio… om hier een praktijkgericht onderzoek van te maken waar je als bedrijf concrete zaken uit kan halen. We kunnen immers voortbouwen op expertise die we in projecten als eXtend en Virtual Worlds hebben opgedaan. Met de Experience Hub hebben we ook alle technologie in huis om pilootprojecten te kunnen uitwerken.
Wil je meer te weten komen over dit onderzoek of heb je interesse om deel te nemen? Contacteer dan: