“Als hogeschool zijn we onafhankelijk en het is zeker niet de bedoeling dat we met deze studio zullen fungeren als productiehuis”, zegt business developer Sven De Clerq. “Maar bedrijven en organisaties kunnen hier wel ontdekken wat er mogelijk is en daarmee experimenteren. Op die manier willen we de innovatie veel sneller laten gaan en mensen in het werkveld de kans geven om te werken met state of the art infrastructuur.”
Als hogeschool betrekt Thomas More ook de mediastudenten bij dit alles. “Twee dagen per week wordt de Experience Hub ter beschikking gesteld van de school en de studenten”, aldus Struyf. “Er worden lessen gegeven en de studenten worden ook betrokken bij de onderzoeken die we hier doen. Deze hub vormt niet alleen een hefboom naar het werkveld, maar zeker ook richting de opleidingen. Voor de studenten is het een buitenkans om al tijdens hun opleiding op een professionele manier met deze technologieën te leren werken.”
De Experience Hub werd gerealiseerd in samenwerking met de VRT binnen het onderzoeksproject eXtend. De financiering van de studio gebeurde deels via subsidies van het Vlaams Agentschap Innoveren & Ondernemen (VLAIO).
Bron: Gazet Van Antwerpen – Stijn Van de Sande: https://m.gva.be/cnt/dmf20211117_95143957